Nabízíme profesionální pístové olejové kompresory řady N i A s kapacitou od 12 do 70m3/h a výkonem motoru od 2,2 do 11 kW. Pístové olejové kompresory jsou navrženy pro práci v průmyslových provozech, mechanických dílnách, autoservisech a podobně. Tyto stroje jsou navrženy pro práci v náročných provozních podmínkách.
Stroje řady N jsou nízko otáčkové, dvoustupňové kompresory s uspořádáním válců do V, standardně produkované s tlakovou nádobou (vzdušníkem) o objemu 240 a 500 litrů. Největšími výhodami těchto kompresorů jsou prokázaná spolehlivost a vysoký výkon. Byly zde použity osvědčené konstrukční řešení, tyto stroje byly úspěšně testovány v zásobování vzduchem železničních lokomotiv. Důkazem naší důvěry v jejich spolehlivost jsou dva roky záruky na všechny komponenty.
Speciálně pro dílny je učen nejmenší stroj A15-380-120. Jedná se o jednostupňový kompresor s řadovým uspořádáním válců, mazaný vstřikem. Všechny komponenty jsou umístěny na nádrži o objemu 120 litrů.
Pístové olejové kompresory mají plně automatický provoz včetně ochrany proti ztrátě nebo nedostatku mazání, kontrolu regulátoru tlaku, mazání olejovým čerpadlem (s výjimkou A15-380-120). Start motoru (nad 4 kW) systémem hvězda-trojúhelník. Pohon je přenášen prostřednictvím řemenového převodu.
Okolní vzduch je nasáván přes vzduchový filtr (1) a sací ventil (2) a proudí do hlavy válce prvního stupně (3). Následně se předem stlačený a ochlazený v mezichladiči (4) dotlakuje na maximální tlak v hlavě válce druhého stupně (5). Přes tlakový ventil je vzduch tlačen do tlakového potrubí (6) se zpětným ventilem (7), jehož úkolem je zabránit zpětnému proudění vzduchu z nádrže. Práce kompresoru je řízena pomocí tlakového spínače, který zapínání a vypínání elektromotor v závislosti na tlaku v zásobníku vzduchu. Dva stupně komprese jsou chráněny proti nadměrnému zvýšení tlaku bezpečnostními ventily (8). Kompresory jsou mazány podobě jako spalovací motory zubovým čerpadlem s nuceným oběhem oleje. Olejové čerpadlo (9) tlačí již vyčištěný olej ve filtru (10) do olejové kanálu v klikové hřídeli, dále proudí do ložisek (11) a ojnic. Tlak oleje je regulován a udržován přepadovým ventilem (12). Nadbytečný olej je vypouštěn do olejové nádoby. Olejové čerpadlo je vybaveno čidlem, které v případě snížení tlaku oleje vypne elektrický motor. Chlazení kompresoru zajišťuje ventilátor (13), který také působí jako kladka a setrvačník. Klikový hřídel je uložen ve dvou valivých ložiscích (14), přičemž spojovací tyč je upevněna na kluzná ložiska.
Podnikatelská 565,
190 11 Praha 9 - Běchovice
Podnikatelská 565,
190 11 Praha 9 - Běchovice