Nabízíme nejnovější generaci bezolejových šroubových kompresorů Airpol řady BS, které byly speciálně navrženy pro nejnáročnější zákazníky. Jedná se o zařízení s kapacitou od 846 - 2663 m3/h s výkonem elektromotoru v rozmezí od 90 do 315kW, produkující stlačený vzduch bez stopového množství oleje.
Moderní a úsporné kompresory řady BS jsou široce používány ve stále technologicky vyspělejších výrobních procesech se zvýšenými hygienickými, technologickými a technickými požadavky na kvalitu stlačeného vzduchu. Zcela zaručená dodávka vzduchu bez příměsi oleje je požadována v:
- potravinářském průmyslu, zejména tam, kde je stlačený vzduch v přímém kontaktu se zpracovávaným produktem,
- výrobě krmiv,
- pneumatické dopravě,
- farmaceutickém průmyslu,
- sklářském průmyslu,
- elektrotechnickém průmyslu,
- lakovnách s vysokými požadavky ve vztahu k aplikovaného nátěru,
- textilním průmyslu
- petrochemickém a chemickém průmyslu.
Šroubové bezolejové kompresory řady BS jsou moderní, trvanlivé a energeticky účinné zdroje stlačeného vzduchu. Důkazem jejich spolehlivost je dvouletá záruka na všechny komponenty. Tyto stroje se vyznačují dlouhou dobou mezi servisní údržbou, snadnou obsluhou a instalací. Aplikace moderního, zvukově izolačního opláštění garantuj velmi dobré odhlučnění a kvalitní izolátory vibrací umožňují uložení stroje přímo na podlahu bez speciálního základu. V těchto šroubových kompresorech jsou používány šroubové bloky společnosti GHH-Rand, které se osvědčily v desetiletích provozu. Při jejich výrobě jsou používány nejmodernější technologie a materiály.
Vzduch je nasáván z okolního prostředí přes filtr, kde se zachycují nečistoty a dále protéká dvěma rotory rotujícími v opačných směrech. Rotory jsou opatřeny speciální povrchovou úpravou Ultracoat. Tento povlak poskytuje vynikající ochranu proti korozi a vysokým teplotám a zaručuje dlouhou životnost a bezporuchový provoz kompresoru při plném zatížení. Kromě toho je rotor osazen naddimenzovanými ložisky s nízkým koeficientem tření, což značně zvyšuje jejich trvanlivost a tím snižuje náklady na výrobu stlačeného vzduchu. Standardně jsou kompresory chlazeny vzduchem, na přání mohou být chlazeny vodou. Prostor stlačování vzduchu je oddělen od ložisek a ozubených kol mazaných olejem. Olej slouží jen k mazání, utěsnění a chlazení pohyblivých částí jako jsou ložiska, ozubená kola a v některých modelech chladí povrch pláště bloku. Pro usnadnění kontroly nad procesem výroby stlačeného vzduchu jsou bezolejové šroubové kompresory Airpol řady BS vybaveny několika mikroprocesorovými řídícími jednotkami. Úkolem jednotky je nepřetržitý dozor nad provozem zařízení, umožňující přístup ke všem provozním parametrům kompresoru a provádění změn nastavení v povoleném rozsahu. Na displeji jsou uváděny varování a informace o potřebě údržby. Jednotky také shromažďují a vyhodnocují informace odeslané z připojených čidel teploty a tlaku. V případě překročení povolených parametrů, které mohou mít vliv na bezpečnost provozu kompresoru se kompresor vypne. Stavba kompresoru, použité prostředky ochrany a regulace poskytují kompletní bezpečnost obsluhy i stroje. Informační systém o potřebě údržby je přehledný a jednoduchý na používání.
Okolní vzduch je nasáván přes filtr sání (1), protéká rezonančním tlumiče a regulátorem sání (14), přes regulátor vzduchu vybavený plynule nastavitelným regulačním ventilem pro nastavení okamžité potřeby stlačeného vzduchu. Práci regulátoru sání řídí elektronická jednotka spojená s ovládačem. V kompresním prvním stupni (3) vzduch proudí Venturiho trubicí (17). Jejím úkolem je snížení hluku a tlakové pulzace s mezichladičem (13). Zde začne vzduch chladnout. Z mezichladiče vzduch proudí přes odvodňovač (18), kde se vysráží voda obsažená ve vzduchu a dále je vzduch stlačován na požadovaný tlak ve druhém stupni komprese (4). Stlačený vzduch proudí Venturiho trubici do dochlazovače (12) a dále přes odvodňovač a zpětný ventil do rozvodu stlačeného vzduchu. Dva stupně komprese jsou chráněny proti nadměrnému tlaku bezpečnostními ventily. Olej tlačený olejovým čerpadlem (6) z nádoby (5) integrované ve šroubovém bloku proudí do regulátoru tlaku oleje (7), kde je upraven jeho správný tlak. Pak protéká přes termostatický ventil (8) a olejový chladič (11) do olejového filtru (9). Rozdělovač olej (10) řídí tok oleje do ložisek, ozubených kol, chladicího pláště (u některých modelů) a regulátoru sání šroubového bloku. Následně olej proudí zpět do zásobníku oleje. Oběh oleje je uzavřený, bezpečný a zcela oddělený od rozvodu stlačeného vzduchu.
Podnikatelská 565,
190 11 Praha 9 - Běchovice
Podnikatelská 565,
190 11 Praha 9 - Běchovice